طراحی

گوشی جدید سامسونگ یا بهتر بگوییم، مدل پیشرفته گلکسی ای ۲۰ نسبت به مدل اصلی دارای پیشرفت اندکی همانند ارتقاء به دوربین سه‌گانه است.  
ظاهر این گوشی مشابه سایر گوشی های سری A همانند گلکسی ای ۵۰ اس می‌باشد، علی‌الخصوص طراحی ناچ که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و حاشیه‌های اندکی که باعث افزایش زیبایی دستگاه شده است، حتی شیوه قرارگیری سنسورهای عقب هم مشابه گلکسی ای ۵۰ اس یا گلکسی A50 می‌باشد.

 
 

این گوشی هوشمند سامسونگ دارای فرم و بدنه پلاستیکی است، اما لازم به ذکر است کیفیت پلاستیک آن در حد بالایی بوده و جذابیت بسیار زیادی دارد. کلید پاور در این گوشی در سمت راست قرار دارد و از طرفی شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا در سمت چپ هستیم.

 

صفحه نمایش

گوشی هوشمند سامسونگ A20s با وزن ۱۸۳ گرم، مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD و وضوح تصویر ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل با نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه هم در حدود ۸۱٫۹ درصد است. گوشی هوشمند گلکسی A20s در دو مدل تک سیم و دو سیم کارت در دسترس قرار خواهد گرفت. 
کیفیت نمایشگر گوشی ارزان سامسونگ A20s به قدری خوب است که تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها با نهایت جزئیات در آن، واقعا لذت‌بخش است.

 

سخت افزار

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی سامسونگ A20s;مجهز به تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته‌ای ۱٫۸ GHz Cortex A-53 کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰ می‌باشد که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 560 می‌تواند توان اجرایی و گرافیکی گوشی گلکسی ای ۲۰ اس را ارتقاء دهد. شما می‌توانید بازی‌های زیادی را با گوشی جدید سامسونگ اجرا کنید، اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است امکان اجرای بدون عیب و نقص بازی‌های سنگین اندروید را نداشته باشد. باز هم تاکید می‌کنیم که امکان دارد جزئیات بالایی نمایش داده نشود، هر چند در تست‌های انجام شده، قدرت فوق‌العاده‌ای از گلکسی A20s شاهد بودیم.

 

گوشی هوشمند جدید سامسونگ در دو مدل متفاوت عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ·         ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ·         ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

یکی از نقاط قوت این گوشی را می‌توان مجهز بودن به خشاب کارت حافظه جانبی دانست که امکان پشتیبانی از کارت حافظه ۱ ترابایتی را فراهم می‌کند. قطعا فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت می‌تواند نیاز کاربران را برآورده سازد. البته بهتر بود شرکت سامسونگ حافظه‌های داخلی را بیشتر از موارد گفته شده افزایش می‌داد.

نرم افزار

گوشی جدید سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و قابلیت ارتقاء به سیستم عامل اندروید ۱۰ را هم دارد. توجه داشته باشید که انتشار سیستم عامل جدید اندروید برای گوشی سامسونگ A20s اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا نشان می‌دهد که سامسونگ به این گوشی با جدیت بالاتری نگاه می‌کند و این موضوع دلگرم‌کننده است.

نکته: انتشار سیستم عامل اندروید ۱۰ برای گوشی های هوشمند سامسونگ بر عهده کمپانی بوده و باید دید که انتشار در چه تاریخی انجام خواهد شد.

 

دوربین

گوشی هوشمند گلکسی ای ۲۰ اس مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق می‌باشد که از قابلیت‌هایی همانند HDR و پانوراما در کنار سایر ویژگی‌ها همانند Night Mode هم پشتیبانی می‌کند. 
توجه داشته باشید که یک فلاش ال ای دی هم در قسمت پایین ماژول دوربین عقب قرار دارد. گوشی هوشمند جدید سامسونگ در بخش سلفی مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. شاید امکانات بالایی در این گوشی به کار گرفته نشده باشد، اما در هر صورت به عنوان یک گوشی میان‌رده، ویژگی‌های قابل قبولی دارد و می‌تواند مناسب کاربرانی باشد که نیازمند گوشی مقرون به صرفه با امکانات بالا، از جمله دوربین سه‌گانه هستند.

 
 

قرارگیری دوربین سه گانه در یک گوشی ارزان قیمت می‌تواند ارزش گوشی را تا حد زیادی افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی ای ۲۰ مجهز به دوربین دوگانه بوده و در این مدل پیشرفته شاهد اضافه شدن یک سنسور دیگر هستیم که همین مسئله می‌تواند گلکسی ای ۲۰ اس را در وضعیت بهتری نسبت به گلکسی A20 قرار دهد.

 

باتری

گوشی سامسونگ A20s مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند؛ شما می‌توانید باتری گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد، ظرف مدت زمان تقریبی ۸۰ دقیقه شارژ کنید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی هوشمند گلکسی A20s را می‌توان پشتیبانی از حسگر اثر انگشت دانست. شما این حسگر را در بخش عقب دستگاه مشاهده خواهید کرد و بر اساس تست‌های انجام شده می‌توان گفت که سرعت بسیار بالایی در تشخیص اثر انگشت دارد و قرار دادن انگشت روی آن هم برای کاربران سخت نخواهد بود.

سایر ویژگی‌های گوشی جدید سامسونگ را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه ۴٫۲ بلوتوث
  • وای فای
  • رادیو

اینطور که از اطلاعات موجود پیداست، گوشی هوشمند Galaxy A20s در چهار رنگ مشکی، آبی، قرمز و سبز در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • نیما فراهانی
  • فروردین ۲۷, ۱۳۹۹
  • 3854 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه